Sunday, November 22, 2009

100 e 5 kala

Beni taniyanlar bilir. Hayatim boyunca bircoklarina nazaran cok degistim. Hayat goruslerim cok degisti, yasadigim yerler, bransim ve meslegim, doktora tezim su bu... hepsini cok degistirdim. Ama hic birine su 95 kilo olusuma sasirdigim kadar sasirmadim sanirim. Haftalardir bir tuhaf geliyor... Sabah aksam tartinin ustundeyim.

Ben eskiden beri beni yemek yerken izleyen insanlara sikinti verirdim. Universite yillarini 76-77 kiloda gecirip cok zayif olmamdan duyulan sikayetleri dinledim. Daha sonra Turkiyey'i 190 boy ve 79 kilo olarak terkettim. Ispanya'dan ise 7 yildan sonra ancak 5 kilo artis ile 84 kilo seklinde ayrildim.

Bugun itibari ile sadece bir yil 2 aydir buradayim ve 95 kiloyum! Bir yilda 10 kilo almisim!

Neyseki bir iki aydir bu kilo civarindayim, artmiyorum azalmiyorum, uzulmuyorum. Sasirip guluyorum, alismadigim bu duruma. Daha dogrusu "guluyordum".

Taa ki gectigimiz pazartesi Pazartesi New York'a alis verise gidene kadar: Ilk defa bazi markalarin en buyuk beden pantolonlari olmadi, en buyuk ceketleri dar geldi.. Giydigim gomlekler gobegi saklayamaz oldu... 3 saat gezip bana olan hicbirsey olmamasina sasirdim kaldim. Magazalardaki aynalar dusman oldu. Taniyamadim kendimi. Derken sears magazasina girdim. Buyuk siyah bir esofman alti aldim 10 dolara. Onu giydim bugun okula oyle geldim. Dunya varmis dedim. Boylece "I'm successfully fitting in here" dedim.


3 comments:

  1. vaaay berkaycim, amerikan porsiyonlari boyle yapiyormus adami iste... cok kisiden duymustum!

    ama yani senin cocukken balik yagi, kilo aldirici dogal vitaminler vs aldigini ben sahsen hatirliyorum.

    bu tarz bi olayin vuku bulmasi beni de sasirtti azizim..

    operim.

    diger degisen seyleri de "eskiden soyleydi, simdi boyle" seklinde bir kisa yaziyla aktarirsan seviniriz :))

    ReplyDelete
  2. o duygular bendede var cab...askerden döndüğümde 66 iken geçen yaz 87 gördüm...1/3 bahadır kadar büyümüşüm...ergenliğimde bu kadar büyümedim...

    ama 4-5 seneye 100 kilo olur muyum diye bi korku yok içimde...sende de öyle sanırsam bilo..

    ReplyDelete
  3. yok, yok... gencligimi guzelligimi yasiyorum... gelecek kaygim yok , he he. Tombul nesesi denen sey bu mu acep?

    Valla Funda, acikcasi eskiden soyleydi simdi boyle postasi da geliyordu da... cok baglayici olur sonra diye caydim. Cunku sonra bambaska seyler yapiyor buluyorum kendimi.. kalkip bir yere yazmayayim simdi. Yuzume vururlar, hani ya soyledi boyleydi, degistim demissin degismemissin derler dedim. ooof ne gerek var dedim annayacagin.. Ne? Cok mu dert ediyorum milletin ne diyecegini? Yok yaa o eskidendi :)

    ReplyDelete